Chi Siamo/ About Us

Museo / Nomade / di Arti Primarie

MUSEO ( [dal lat. Musēum, gr. Μουσεῖον der. di Μοῦσα «musa2» (propr. «luogo sacro alle Muse») perché organizzare ed esporre opere d’arte è in qualche modo una espressione di sacralità: l’arte parla al Profondo.

NOMADE perché le opere sono destinate ad essere esposte ovunque possano servire per creare dialogo tra le persone e le loro culture

di ARTI PRIMARIE perché le opere sono organizzate senza soluzione di continuità nel tempo e nei luoghi. Sono state scelte per la loro evidenza archetipica, e sono destinate ad evocare stati di coscienza che appartengono a ciascuno di noi, a chi ci ha preceduto, a chi verrà dopo. Perché parlano di vita, di morte, di coraggio, di paura, di dolore, di gioia, di amore, di odio..

MUSEUM ( [from the lat. Musēum, gr. Μουσεῖον der. of Μοῦσα «musa2» (propr. «place sacred to the Muses») because organizing and exhibiting works of art is in some way an expression of sacredness: art speaks to the Deep.

NOMAD because the works are intended to be exhibited wherever they can be used to create dialogue between people and their cultures

of PRIMARY ARTS because the works are organized without solution of continuity in time and places. They have been chosen for their archetypal evidence, and are intended to evoke states of consciousness that belong to each of us, to those who preceded us, to those who will come after, because they speak of life, of death, of courage, of fear, of pain, of joy, of love, of hate..